fredag 19 juli 2013

Mitt företags struktur

Såhär är företaget jag jobbar på uppdelat:

Jag (längst ner i hierarkin, tillsammans med ett par tusen andra arbetare).
Min chef Peter.
Hans chef Johan.
Hans chef Susanne.
Hennes chef Mats.
Hans chef Thomas.
Hans chef Björn.
Hans chef Malin. (högst upp i hierarkin, ärvt positionen av sin pappa).

Ibland går Mats glatt runt och hälsar god morgon på arbetarna, försöker få oss på bra humör. Det är den högst uppsatte personen jag träffat på företaget. Han har ingen aning om vad vi sysslar med, och bryr sig förmodligen inte. Det gillar jag, eftersom jag inte behöver undvika att surfa när han är i närheten.
Värre är det när Peter eller Johan smyger runt. Då får man vara på sin vakt. Just nu är det dock sommarlov för alla chefer, så vi lever livet här på kontoret. Tyvärr finns det folk i vissa grupper som stör sig på att vi inte jobbar ordentligt, och mer än gärna skvallrar om vad vi sysslar med under arbetstid. Våra lekar, våra skratt och våra långa hetsiga diskussioner. Dessa människor har jag inget till övers för. Möjligen är de enbart okunniga och blåögda men deras borgerliga disciplin och fjäskande gör att jag värderar dem lika mycket som en chef. Alltså inte alls.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar